هفت نکته مهم برای امور بانکی:
نوشته شده توسط : animoshaver

اگر کارمند بانک با جاعلین چک، تبانی و همکاری بکنه و به این دلیل به مشتری بانک ، خسارت وارد بشه یا بانک با تقصیر و کوتاهی در جریان صدور دسته چک ، سبب خسارت به سپرده و سرمایه گذاری مشتریان گردد مشتریان می‌توانند علیه بانک مدعی جبران خسارت شوند.


واگذاری کارت و اجاره دادن حساب بانکی به دیگری

افرادی که حساب و کارت بانکی و کدملی خود را در اختیار دیگری قرار می دهند یا به دیگری اجاره دهند و از این راه ، امکان گردش پول آن افراد را در حساب خود فراهم می کنند (که چه بسا آن پول ها منشأ مجرمانه داشته باشند) یا موجب نقل و انتقال آن می شوند علاوه بر معاونت در جرم آن افراد، به جرم پولشویی که مجازات آن بازگرداندن همه وجوه تراکنش‌ شده و سود بانکی مقرر و همچنین جزای نقدی به میزان یک‌چهارم مبالغ تراکنش شده (عواید بدست آمده از جرم) است، محکوم می‌شوند.


در هر زمان که شخصی از شما خواست جابجایی پول یا تراکنش بانکی مهم و سنگین را از طریق حسابی غیر از حساب خودش انجام دهید این احتمال را در نظر داشته باشید که با مسأله فرار مالیاتی و پولشویی روبرو خواهید شد.


اگر در قراردادهای مضاربه منعقد شده بوسیله بانک‌ها شرایط و الزامات قانونی و بانکی عقد مضاربه رعایت نشده باشد می توان از طریق دادگاه نسبت به بطلان قرارداد مضاربه منعقده اقدام نمود.


بانک ها بلحاظ شرعی و قانونی نبایستی برای تسویه وام و تسهیلات قبلی از طریق اعطای تسهيلات جدید به جهت عدم تحقق موضوع تسهیلات و عدم وقوع سرمایه گذاری واقعی و عدم استحصال سود اقدام کنند و در این مورد محدودیت دارند.


اگر بانک‌ها در اعطای وام و تسهیلات، مصوبات شورای پول و اعتبار بانک مرکزی و قوانین پولی و بانکی از جمله درباره نرخ سود و تاخیر آن و نحوه محاسبه پرداخت های احتمالی وام گیرنده را رعایت نکرده باشند از طریق دادگاه می توان محاسبات و اقدامات آنان را باطل کرد.(مشاوربانکی)


دادگاه می تواند در اختلاف بین فعالان اقتصادی با بانکها تمام یا قسمتی از قراردادهای بانکی (از جمله درباره نرخ سود و جرایم و نحوه محاسبه آنها و... ) که بر خلاف الزامات بانک مرکزی تنظیم شده است را فاقد اعتبار و غیرقابل استناد بداند.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار،  مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید

 





:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: